Jaarverslag 2014

Angel’s Garden is een jonge stichting uit Purmerend die is opgericht op 8 juni 2007 en 6 Augustus 2007 in Paramaribo Suriname.

Het is onze missie om gehandicapte adolescenten en chronisch zieke kinderen die in Suriname tussen wal en schip vallen te helpen. Voor deze  jongeren is er nog geen dag,-nacht en weekendopvang, waardoor zij aangewezen zijn op de zorg van de familie. Zij zijn  o.a. beperkt  in hun sociale contacten, Daarom wil Angel’s Garden hen opvang bieden zodat ze  uit hun isolement worden gehaald.

Dit jaar verslag is op dinsdag 16 maart 2015 goed gekeurd door het bestuur van Angel’s Garden.

Het bestuur van Angel’s Garden is in 2014 zeven keren bijeengekomen.

• Het perceel is inmiddels ontbost. Ongeveer juli 2015, hopen wij te starten met het bouwrijp maken van het perceel. Het bouwproces is te volgen via de website.
    Regelmatig zullen er foto’s van de laatste ontwikkelingen worden geplaatst.

• ABNI-Status
    De stichting heeft nu een ANBI-registratie. Algemeen Nut Beogende Instelling. Geven aan een goed doel kan fiscaal aantrekkelijk zijn.
    Deze status is erg belangrijk voor de stichting en donateurs. Donateurs kunnen via de website van de belastingdienst de nodige informatie krijgen.
  • Het Maagdenhuis
    De contacten met het Maagdenhuis blijven positief.
  • Kantoor Amsterdam
    Per april 2014 zijn wij verhuisd naar het postadres. Dit i.v.m. Kosten besparen.

18 juni 2014 heeft mevrouw Glenda Uhlenbeek medewerkster van buurthuis E Wijk te Osdorp met goedkeuring van het bestuur van stichting Angel’s Garden een Diner Lunch georganiseerd ten behoefte van Stichting Angel’s Garden. Voor een bedrag van 15 euro kon een ieder deelnemen aan deze avond. Het was een fijne avond.

Helaas heeft mevrouw Glenda Uhlenbeek het gedoneerde bedrag, van de burgers die het project steunen gebruikt voor andere doeleinden.
Het bestuur van Stichting Angel’s Garden heeft een klacht ingediend bij de Gemeente Amsterdam gezien de Gemeente Amsterdam mevrouw Uhlenbeek een bedrag van euro 4000,- had overhandigd voor het organiseren van verschillende activiteiten tijdens de Ketie Kotie week. Tot heden is het gedoneerde bedrag nog niet gestort op de bankrekeningnummer van de stichting.( wij zijn nu bijna één jaar verder) Het bestuur heeft verdere stappen ondernomen om er voor te zorgen dat het gedoneerde bedrag alsnog wordt overgemaakt aan de stichting.
Deze ervaring is geen prettige voor het bestuur.
Alle burgers die gedoneerd hebben worden alsnog bedankt voor hun steun aan het project.

Alle burgers die gedoneerd hebben aan de stichting worden van hartelijk bedankt voor deze financiële steun. Deze steun kunnen wij goed gebruiken.

Verschillende aanvragen liggen klaar om verstuurd te worden.
Het Maagdenhuis heeft officieel besloten de stichting financieel bij te staan met de bouw van het project.

Planning 2015

• Netwerk verbreden
  • Starten met het bouwrijp maken van het perceel
  • Subsidie aanvragen versturen